Coaching
- Nehezen tudja kezelni a stresszt, folyamatosan konfliktusa van és már a párjára sincs türelme?
- Karrierbeli dilemmái vannak és folyamatosan munkahelyi problémákkal, netán mobbing-gal szembesül?
- Sokszor döntésképtelen az elakadásai megoldásában?
- Küszködik a munka-magánélet egyensúlyával vagy nincs jövőképe?
- Kirepültek a gyerekei és úgy érzi céltalanná vált az élete és csak sodródik?
- Nehéz élethelyzetben van, aminek a megoldásában támogatásra van szüksége?
Többféle technika és eszköz alkalmazásával támogatom klienseimet abban, hogy feltárják azokat a belső erőket, amelyek a segítségükre lehetnek és megtalálják segítségemmel a fenti problémáikból a kivezető utat.
Carl R. Rogers mondása az én hitvallásom is: „Saját problémájának mindig a kliens a legjobb szakértője.” Én abban leszek a segítségére minden hozzám fordulónak, hogy önmaga szakértőjévé váljon, fejlődjön és a későbbiekben képes legyen akár egyedül is a megküzdésre. Forduljanak hozzám bizalommal!
Kiemelten az alábbi témakörökben várom a hozzám forduló klienseket:
-
nehéz élethelyezetek megoldása
-
párkapcsolat
-
konfliktusok
-
jövőkép
-
karrierbeli elakadások
-
dilemmák, döntés képtelenség
-
munka-magánélet egyensúly
-
önbizalom-önbecsülés-önismeret
Tapasztalataim alapján a fentiek a leggyakrabban előforduló problémák, de természetesen egyéb témakörökben is várom a megkereséseket.
Az online coach üléseket részesítem előnyben, de ha irodai körülmények között szeretné a megoldásokat keresni ez a lehetőség is adott. Akik az alternatív utat, a természet közeliséget kedvelik, vagy úgy érzik így jobban meg tudnak nyílni, számukra a sétálós coaching is megoldás lehet.
Mi a coaching?
Néhányan nem tudják, hogy mi is az a coaching, csak ajánlott egy régi ügyfelem, vagy olvasott, hallott már róla, és úgy véli, hogy segíthetek neki megoldani a problémáit. Igen, jól gondolja, viszont segítségképpen adok egy kis tájékoztatást, hogy mit is jelent ez.
A folyamatnak két résztvevője van a coach és a coachee (kliens) aki felkeres a problémájával. A módszer hátterében struktúrált beszélgetések állnak, amelyeket különböző technikák és eszközök segítenek. A beszélgetések időben behatároltak. Én a megoldásközpontú megközelítést részesítem előnyben és a GROW folyamat modellt. Ez azt jelenti, hogy a célunk az, hogy megoldjuk a kliens problémáit, fejlődést, változást érjünk el az életében úgy, hogy az tartós legyen, a kliens a legtöbbet hozza ki magából, miközben mindvégig a jövőre fókuszálunk.
Munkámban kompetenciáimat folyamatosan fejlesztem szakirodalmak, esettanulmányok, új technikák és eszközök megismerésével és alkalmazásával.
Hogyan zajlik egy coach folyamat?
Megkeresés, időpont foglalás esetén az első, 0 találkozás esetén bemutatkozást követően tisztázzuk, hogy tudja-e a kliens mi is a coaching.
Megbeszéljük a felkeresés okát, mely területen szeretne a kliens változást, fejlődést elérni. Tisztázzuk kinek mi a felelőssége a folyamatban és milyen keretek között fogunk együtt dolgozni (alkalmak, időtartam, fizetési feltételek, lemondás, egyéb). A 0. alkalom díjmentes, itt még nem térünk rá a probléma megoldására.
Coaching szerződés mind formális, mind informális megkötését követően kezdődik el a közös munka a megbeszélt feltételek szerint. A GROW modell szerint a célok meghatározása és a jelen helyzet megismerése után azon dolgozunk, hogy a lehetőségek számbavétele után meghatározzuk, hogy mit fogunk tenni.
Az időtartam (többnyire 1 óra/alkalom) a kliens életében felmerült probléma összetettségétől és az ő egyéni előrehaladásától függően 6-8-10 alkalom. A gyakoriságot közösen beszéljük meg, optimális a minimum kéthetente történő találkozás.
Kérem ismerje meg az Adatvédelmi tájékoztató, és a Minőségpolitika tartalmát honlapomon.